مدیریت زمان و مهندسی مکانیک
مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

تفسیر شیرین و ساده همراه با مثال عینی برای نامساوی کلازیوس

طاعات قبول درگاه آن یگانه هستی

سؤال کرده بودم: در پست پرسش ترمو با جایزه


 با ارایه یک مثال (مثال فقط مثال اونم مثال عینی توضیح کتابی نمیخوام)توضیح بدین چرا انتگرال سیکلی دلتا Q به T همواره کوچکترمساوی صفر است؟

یه عده جواب دادن که واقعا ممنونیم ازشون

دوستانی که احیانا مطلع نشدن تا فردا اگه جواب بدین ممنون میشم فردا یه مقاله نسبتا مبسوط مینویسم انشالّله براش
نظرات 3 + ارسال نظر
عبدالرحیم پنج‌شنبه 20 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 23:21

مساوی و نامساوی بدون آن به برگشت پذیری و برگشت ناپذیری سیکل است که کلازیوس که در باره موتور های حراتی توضیح میده و کلوین پلانک هم درباره یخچال که هردو از صورت های قانون دوم ترمودینامیک که انتروپی را توضیح میدن میگه این انتگرال سیکی برای کلازیوس است که همونطور گفتم برای برگشت پذیری و برگشت ناپذیری است و همواره مساوی صفر و کوچیکتر از صفر است که در موتور حراتی گرما از منبع حرارت بالا به منبع حرارت پایین انتقال میابد ببخشید اگه اشتباه و ناقص است چون هرچی تو ذهنم بود گفتم التماس دعا

ممنونم
همونطور که گفتم ارایه مثال فیزیکی ملموس میخواستم ولی دستتون درد نکنه...
محتاجم به دعا

عباس جمعه 21 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 01:05

سلام هخا جون.خوبی؟
منو یادته؟ پارسال برا کنکور ارشد ازت سوال میپرسیدم.متأسفانه یه سری مشکلات پیش اومد که نتونستم دو ماه اخر درست حسابی درس بخونم.رتبم هم اومد 4050 تبدیل.یه هفته بعدش دفترچه سربازی رو پست کردم.الانم سربازم.فقط خواستم یه حالو احوالی ازت بپرسم.چطوری؟ خوش میگذره؟ افکار سیاسیت حرف نداره.دمت گرم

سلام از بنده برادر،قربونت
مگه میشه آدم داداشا و خواهراشو از یادش بره! معلومه برادر و اتفاقا به فکر شما و چند نفر دیگه بودم...
اشکال نداره برادر جاده موفقیت همیشه هموار نیست انشالّله همت میکنی و بعدا...انشالّله سلامت باشی
من هم شکر خدا خوبم
لطف داری برادر به ما سر بزن باز هم :)

رضا جمعه 21 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 02:28

نسبت Q به T همون انتروپی هستش و این نامساوی میگه که همیشه برا هر سیستمی انتروپی خروجی ( - ) بیشتر از انتروپی ورودی ( + ) هستش و یا در حالت ایده آل برابر هستند . چون پدید آورندگان انتروپی که همون بازگشت پذیریها هستند یا وجود دارند و باعث افزایش انتروپی میشن یا وجود ندارند " مثل اصطکاک "

ممنون رضا جان
این توضیح ها کمکی به پی بردن به عمق و کنه قضیه نمیکنه...بیشتر صحبت میکنم راجبش انشالّله

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.