مدیریت زمان و مهندسی مکانیک
مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

پرسش: حوزه های قابل پژوهش در ارشد مهندسی مکانیک

پرسش:

درود و تشکر 

آقای هخامنش تو دوره ی لیسانس چه موضوع هایی به نظر شما 
مناسبه (توی بورسه به قول معروف) که بشه روش تحقیق انجام 
داد؟ممنون.

پاسخ:

سلام 

دید شخصی بنده: کلا با عبارت های "مد،رو بورس و ...." بدم و خوشم نمیاد به عبارتی حالم بد میشه...چون فکر میکنم

همه ما آدما آمدیم که فایده ای به خودمون و دیگران برسونیم چیزی که اصالت نداشته باشه در آدم انگیزه ها رو کم میکنه و...

بعلاوه چیزی که الان رو بورسه شاید دو سال دیگه نباشه...

اما تاپیکایی که الان در حوزه تبدیل رو بورسن:

1-بیومکانیک(تا سال 2015 دانشگاهای امریکا خروجی بایو ندارند....معنیش اینه که به اندازه کافی دانشجو ندارند که خروجی بدن...)

بایومکانیک در طراحی کاربردی هم هست ربات سرجری...

2-رینوبل انرجیز renewable energy انرژی های تجدید پذیر

3-کولینگ الکترونیک/دانشمندان حوزه الکترونیک میگن ما هی پیشرفته تر میکنیم وسایلمونو مهندسای سیالات دارن خودشونو باد میزنن به جای خنک کردن لپ تاپ....عطش داره این حوزه...و البته زیباست و جزو علاقه مندی های بنده خیلی مهیجه/

4-نانو مکانیک 

و...

نظرات 5 + ارسال نظر
AmirReza سه‌شنبه 18 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 19:53

نه.منظور من از توی بورس به این معنی است که چه موضوعاتی
الان نیاز روز دنیاست ،و بهش ارزش میدن ،منظور من کارشناسی
بود نه ارشد،و دست آخر اینکه به نظر شما در زمینه ی رینوبل انرجیز
کدومش بیشتر به مکانیک مربوطه ؟طبق تحقیقات من مثلا انرجی
خورشیدی بیشتر مرتبط با برق و فیزیکه،و...

همش نیاز روز دنیاست که گفتم...
توربین های بادی به مکانیک نزدیکتره قاعدتا...
در حد لیسانس تمارین آخر فصل کتابای رفرنس زمینه های خوبی رو اشاره میکنه برای تاپیک تحقیقاتی...

AmirReza سه‌شنبه 18 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 20:51

ممنون...

AmirReza سه‌شنبه 18 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 20:55

اگه یه توضیح خیلی کوچک در مورد ربات سرجری بدید،ممنون میشم.

خواهش میکنم تو یه پست جدا گفتم

AmirReza چهارشنبه 19 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 11:23

به نظر شما برای مطالعه روی توربین بادی باید از کجا شروع کرد؟
سپاس

تحقیقتون رو شروع کنید از همین ویکی پدیای معمولی wind turbines که کلی رفرنس ارایه میده تهش و اساتیدتون که در این زمینه فعالیت میکنن...
اینم یه نگاه بنداز
http://www.projectfreepower.com/
بهرحال دیگه حوزه تخصصی من نیست...ریسرچ یعنی کنجکاوی و هیجان(فضولی)...دیگه خودتون باید برید دنبالش...و دیتا جمع کنید...
یاحق

AmirReza چهارشنبه 19 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 23:13

Thank you very much....

you're welcome Sir

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.