مدیریت زمان و مهندسی مکانیک
مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

مشاوره ارشد-کار-بورسیه...

پرسش:

سلام هخا جان . بعنوان داداش بزرگتر میخواستم ازت راهنمایی بگیرم . امسال سال آخر لیسانسم دانشکده نفت اهواز میخونم . میخواستم ببینم ارزششو داره به خودم فشار بیارم ارشد برم تهران ( شریفو امیرکبیرو .... ) یا اینکه نه ؟ دانشکده خودمون ارشد مکانیکم آورده میتونم همزمان هم ارشد بخونم هم کار کنم واسه همین دو دل شدم . در ضمن نمیدونم تهرانم این امکانو داره یا نه . اینجا چون بورسیه ایم مشکلی نداره بعد لیسانس کار هست


پاسخ:

سلام به شما دوست عزیزم

ممنون از لطفتون به این کوچکترین

ببین مهندس هر کسی برای موفقیت باید یه اسکوپ داشته باشه همون میدون دید افق دید...برای هر چیزی ارشد زندگی ازدواج...

بدترین نمونه این هست که کسی اصلا اسکوپش رو ندونه چیه...مثل یکی از رفیقام که همین امروز بعد یه سال دیده بودمش

5 سال بعد از فارغ التحصیلی و برگشتن از خدمت و دو سال هم کار میگه نمیدونم به چی علاقه دارم و این خیلی برام دردناک بود... 

شمام همینطور دوست من...ببین چی میخوای...افق دیدت چیه...خیلی ها دوست دارن بعد ارشد اپلای کنن و دکترا رو خارج از ایران بخونن...خیلی ها نه...خیلی ها اصلا به دکترا فکر نمیکنن...

اما اگر من به جای شما بودم دو دستی به همون ارشدی که قبول شده بودم میچسبیدم کارم رو هم داشتم خیالم راحت بود و اگر هم میخواستم برای دکترا اپلای هم کنم همونجا زحمت میکشیدم شریف و تهران امیرکبیر ...خوبن اما انقدر ارزششو ندارن که وقت و اعصابتو درگیرشون کنی...

من لیسانس با شیمی مشکل اساسی داشتم سال 81 ریاضی رو به اندازه یک دانشگاه تهرانی زدم 50/7 درصدریاضی اون سال رو بشدت سخت گرفته بودن فیزیک 63% اما شیمی 29% با عربی مشکل داشتم و و و 

برای فوق هم همین داستان تکرار شد از جامدات متنفر بودم حوصله خوندن دینامیک و دینامیک ماشین و ارتعاشات و نداشتم به علاوه درگیریای کاری و شخصی نتونستم ریاضی رو بخونم و ریاضی سفید دادم! اما خدای سیالات بودم و بیشتر از رتبه 5 تبدیل باکس حرارت و سیالاتو زدم

بنابرین خودت باید خودت رو باور داشته باشی نه هیچکس دیگه...نهایتا انشالّله موفقیت از آن تو خواهد بود....پس اگر من جات بودم زمان رو میخریدم

و یک سال دیگه با فکر و تخیل و گرفتاریای رقابت غیر استاندارد کنکور ایران خودمو درگیر نمیکردم.

فقط حواست باشه رفتی ایشالا فوق حتما معدلت رو ببر بالا که جزو 3 نفر اول کلاست بشی+حتما دو تا مقاله ای اس ای دار بدی بدون آزمون دکترا میتونی بری دانشجوی دکترا بشی+اگر هم بخوای اونور آب اپلای کنی رو معدل خیلی حساسن...

نهایتا اسکوپت یادت نره

پیروز و بهروز باشی.

نظرات 1 + ارسال نظر
AmirReza جمعه 14 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 19:53

Like
هدف یک چیز فوق العاده ضروری برای (موفقیت در) هر کاری هست،چه برای یه کار کوچک و چه برای زندگی ،
Set your goals high,and don't stop till you get there.Bo Jackson

بعله!

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.