مدیریت زمان و مهندسی مکانیک
مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

صندلی داغ با حضور رتبه 2 کنکور ارشد سال 91 - ابزار دقیق-بخش3

صندلی داغ با حضور مهندس مسعود بهنصر ، رتبه 2 کنکور کارشناسی ارشد سال 91 - ابزار دقیق و اتوماسیون

زبان:


در حال حاضرکتاب راهیان ارشد تقویدر کل کتاب خوب و جامعی است.

من خودم کتاب پارسه زبان عمومی رو خوندم. چون تستها و مثالهای لغتش مطابق با لانگمن و کمبریدجه.


سطح زبانم هم متوسط رو به پایین بود


نکاتی راجع به زبان خدمتتون عرض کنم:

از خوندن زبان به هیچ وجه دست نکشید حتی اگه 20 درصد هم بزنید خیلی روی رتبه اثر می گذاره

اگه مثل من گرامرتون ضعیفه اصلا وقتی رو صرف گرامر نکنید چون تستهای گرامرش تستهای خاصی هستند مثلا شما باید بدونید فلان فعل با کدام حرف اضافه همراه میشه یا بعد از فلان فعل اسم مصدر میاد یا ... که حل چنین تستهایی تجربه ی بالایی می خواهد

حتی اگه نرسیدید واسه لغت وقت بگذارید ،با کمی دقت و تمرین می شه به راحتی 25 درصد از بخش متن زبان کسب کنید

به نظر من واسه لغت هم وقت بگذارید اگه لغات رو بخونید میشه حداقل 5 تا تست از 10 تا لغت رو بزنید که خودش حدود 15 درصد میشه ضمن اینکه تستهای لغت رو سریع میشه زد و اگه بلد باشید این 15 درصد رو در عرض کمتر از 5 دقیقه سرجلسه آزمون به دست میارید

به طور کلی وقتی که برای زبان می گذارید باید وقتهای مرده باشه وقتهایی که حوصله خوندن سایر دروس رو ندارید آخر شب، آخر هفته ها و...


برای لغت : باید لغات 504و تافل وایلتس و کنکورهای سال قبل رو که حدود 2500 لغت میشه سعی کنید با مثال یادبگیرید.

برای نتیجه گیری در بخش لغت همین که لغت رو کاربردی یادبگیرید کافیه پس وقتون رو برای خوندن متن کتابهایی مثل 504 نگذارید.

دیگه بسته به خودتون روشهای مختلفی برای حفظ لغت وجود داره

- مثل فلش کارتهای تافل و ایلتس و 504

- خوندن همون کتاب تست لغت سالهای قبل


اگه اهل نرم افزار باشید نرم افزارهای مختلفی هست مثل

- جعبه لایتنر پایش(که محیط جذابی نداره)

- یادگیری ماکزیمم نارسیس بانک 504 و تافلش (کمی حوصله می خواهد )

- نرم افزار پرآموزی (تافل و آیلتس) حسن این نرم افزار اینه که برای لغات ،تصویر گذوشته که این خیلی در به خاطر سپردن کمک می کنه http://www.poramoozi.com

- از بعضی ها هم تعریف نرم افزار گزینه آخر (زبان عمومی )رو شنیدم http://www.gozineakhar.com


من خودم اهل خوندن با موبایل بودم و به صورت زیر رفتار کردم:

نکته ای که بهش پی بردم و ازش استفاده کردم این بود که متن بسیاری از تستهای لغت ارشد سالهای گذشته دقیقا متن مثالهایی است که دیکشنریهای لانگمن و کمبردیج برای توضیح اون لغات استفاده کردند (شما هم امتحان کنید ) 

دیکشنری لینگو رو نصب کردم و گلاسوری لانگمن و کمبریدج و نیزبرای فهم بیشتر Oxford Collocations رو نصب کردم و دیگه این لغات رو با مثالهاش خوندم خوبی لینگو نسبت به بابیلون اینه که از معنی لغت فایل خروجی htm میده که من توی گوشیم می ریختم و شبها مرور می کردم

ضمن اینکه رایگانه. و حتی می شه فایلهای تلفظ واقعی لغات رو هم بهش اضافه کرد

پس از دانلود دیکشنری لینگو اگه گلاسوری دیکشنری لانگمن و کمبریدج و کالین و نیز گلاسوری فارسی رو خواستید می تونید از اینجا دریافت کنید

http://wdl.persiangig.com/pages/down...%20library.rar


من لغات کتاب 504 و لغات تافل essential , لغات آخر کتاب پارسه و لغات آزمونهای سالهای قبل رو تیرماه بود که توی دیکشنری لینگو زدم و فایل خروجی htm اش رو توی گوشی ریختم و شبها قبل از خواب مرور می کردم

فایلهای htm که حدود 2500تاست رو الان دارم ولی حجمش زیاده نمی تونم آپلود کنم.


برای متن هم اگه هفته ای دو تا از متن های سایت spectrum.ieee.org رو بخونی خیلی عالیه. بعضی از متون سالهای قبل از این سایت اقتباس شده و سبک متن اکثر متون سالهای قبل هم خیلی شبیه به متنهای این سایت هست.

من تا اواسط پاییز تقریبا ماهیانه دو تا متن می رسیدم بخونم بعدش دیگه فرصت برای متن خوندن نبود اما همین وقت کمی هم که واسه متن گذوشتم بی تاثیر نبود 


موفق باشید

منبع:http://www.iran-eng.com

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.