مدیریت زمان و مهندسی مکانیک
مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

قسمت سوم-آنتروپی واقعا چیست،کار برگشت پذیر و ناپذیر و....

جواب:برگشت پذیری در طبیعت وجود نداره و مفهومی بشدت مهندسی داره  که دستیابی به اون بسیار سخته و بشدت نیاز به مدیریت انسانی داره اما بقیه مفاهیم مطرح شده فیزیکی ترند که البته از میون سه تای باقی مونده کارایی مهندسی تره.

ترتیب مهندسی تر بودن مفاهیم مطرح شده به این شکله:

انرژی<انتروپی<کارایی<بازگشت پذیری

این از جواب تا بعدا نوشته هام رو قرار بدم براتون و بیشتر روشن کنم این مطالب رو.

سؤال سوم:

انرژی رو از نگاه دقیق علمی تعریف کردیم:توانایی انجام کار،حالا از شما میخوام مفاهیم زیر رو اینطوری که میگم بیان کنید:

تعریف انتروپی از نگاه غیر فرمولی(تشریحی) اما دقیق؟

تعریف بازگشت پذیری؟

تعریف اگزرجی؟

تعریف کارایی؟

پ.ن.:آقای نایینی بزرگوار که پرسیده بودین راجع به هدف این پست ها و سؤال ها:توضیح دادم دیگه اکثرا بچه ها نمیدونن انتروپی چیه.اگزرجی و کارایی و اینا رو هم که خودتون ناله داشتین ازش.....

میخوام  بیاد تو دستتون لمسش کنین انتروپی و اینا چی.خیلی شیرین و ساده اند معمولا ازش فرار میکن دانشجوها چون درک عمیق و فیزیکی نمیتونن بدست بیارن ازش اما ایشالا میخوام کاری کنم که شب و روز بشینین ببالین به خودتون که اینا واستون عین تاس تخته نرد قابل لمسه براتون تو دست.تو بحث مشارکت کنید.

نظرات 3 + ارسال نظر
سپیده پنج‌شنبه 9 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 23:46

انتروپی راهمه میگن معیاری از بی نظمی سیستم
ک ب قول شما درست نیست، پس من هم میگم اغتشاش در مقیاس مولکولی
ک ب تعداد موقعیت های تصادفی ک یک مولکول میتونه در فضا اشغال کنه بستگی داره/در واقع انرژی که برای تولید کار مفید در دسترس نیست(انتقال پیدا کرده)/اما تعریفی ک من برای خودم دارم انتروپی یعنی بازگشت ناپذیری!و وقتی انتروپی زیاد میشه ب.ن زیاد میشه.

بازگشت پذیری:اگه منظور فرایند،یعنی بازگشت ب حالت اول بدون اینکه بر سیستم و محیط اثری ب جای بذاره.

اگزرجی(یا اگزرژی؟):حداکثر کار برگشت پذیری(کار مفید/کار در دسترس) ک در حالت مشخص از یک جرم میشه بدست آورد.

کارایی:خوب کارایی با باز گشت پذیری در ارتباط
طبق قانون دوم هرچقدر برگشت پذیری بیشتر باشه کارایی بیشتر
یا میشه گفت کارایی بیشتر یعنی کاری ک میشه از ی دستگاه گرفت را حداکثر کرد(و یا حداقل کاری که باید داد)

(اطلاعات من بیشتر از این نیست و واقعا نمیشد خلاصه تر گفت،شرمنده)

مرسی به خاطر تایپ
زحمت کشیدین خیلی ممنون

سپیده جمعه 10 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 23:36

خواهش میکنم ،ما باید از شما ممنون باشیم.
الان حدود 11:40شب
جواب سوال سوم را نمیدید!
فقط میخوام بدونم چقدر جوابام خارج بوده
شرمنده

به زودی اعلام میکنم...

احمد شنبه 22 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 09:34

بحث خوبیه ! پس بقیش کو ؟؟؟؟

کنسل شد متاسفانه

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.