مدیریت زمان و مهندسی مکانیک
مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

قسمتی از کتاب کاش حقیقت داشت__مارک لوی

تصور کن برنده یک مسابقه شدی و جایزه ات اینه که بانک هرروز صبح یک حساب برات باز می کنه و توش هشتادوشش هزاروچهارصد دلار پول می گذاره ولی دوتا شرط داره. یکی اینکه همه پول را باید تا شب خرج کنی، وگرنه هرچی اضافه بیاد ازت پس می گیرند. نمی تونی تقلب کنی و یا اضافهٔ پول را به حساب دیگه ای منتقل کنی. هرروز صبح بانک برات یک حساب جدید با همون موجودی باز می کنه. شرط بعدی اینه که بانک می تونه هروقت بخواد بدون اطلاع قبلی حسابو ببنده و بگه جایزه تموم شد. حالا بگو چه طوری عمل می کنی؟»او زمان زیادی برای پاسخ به این سوال نیاز نداشت و سریعا «….<<<<<<<همه ما این حساب جادویی را در اختیار داریم: زمان. این حساب با ثانیه ها پر می شه.هرروزکه از خواب بیدار میشیم هشتادوشش هزارو چهارصد ثانیه به ما جایزه میدن و شب که می خوابیم مقداری را که مصرف نکردیم نمیتونیم به روز بعد منتقل کنیم. لحظه هایی که زندگی نکردیم از دستمون رفته. دیروز ناپدید شده. هرروز صبح جادو می شه و هشتادوشش هزاروچهارصد ثانیه به ما میدن. یادت باشه که من و تو فعلا از این نعمت برخورداریم ولی بانک می تونه هروقت بخواد حسابو بدون اطلاع قبلی ببنده. ما به جای استفاده از موجودیمون نشستیم بحث و جدل می کنیم و غصه می خوریم. بیا از زمانی که برامون باقی مونده لذت ببری

نظرات 4 + ارسال نظر
علی راد جمعه 3 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 23:28

درود
پیشنهاد می کنم در پوشه مدیریت زمان قرار بگیره..
توجه و درک و تکرار این قضیه خیلی مهمه که:زندگی مجموعه ای از لحظاته..

سلام مشغله داشتم حواسم نبود آره درسته
باشه

سپیده شنبه 4 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 01:01

خیلی ممنون...

من از شما تشکر میکنم به خاطر این متن زیبا

سپیده شنبه 4 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 22:16

خواهش میکنم
خوشحالم خوشتون اومد

کامران یکشنبه 5 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 23:52

سلام اقای پارسی
من یه مشکلی دارم
درس ترمو رو از راهیان ارشد میخونم.کامل هم درک میکنم ولی اونجوری که دلم میخواد نمیتونم تست بزنم
از این بابت خیلی ناراحتم،چیکار کنم؟؟؟؟؟
ممنون

جوابتون و درپستی جدامیدم

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.