مدیریت زمان و مهندسی مکانیک
مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

بررسی تفصیلی تست بازگشت پذیری

برای دیدن خود سؤال اینجا کلیک کنید

برای دیدن جواب اینجا کلیک کنید

اول از همه:پاسخ صحیح گزینه 3 می باشد.و هیچ شک و شبهه در اون نیست ابدا.

چون ممکنه افرادمختلف ویرایش های مختلف ون وایلن رو داشته باشن من از کتاب خودم اسکن کردم و اینجا قرار میدم...

خانوم سپیده جداسازی یک فرایند خیالی نیست در آزمایشگاها انجام میشه شکل زیر از فصل اول ونوایلن اسکن شده 


 و در مورد اختلاط و جداسازی خود ونوایلن هم گفته (اسکن زیر)

 

ضمنا درمورد مثال خارج از بحثی که گفتید اما بجا بود سیال رو اگه لزج نمی گیریم فقط بیرون لایه مرزی هست هرگز اجازه نداریم توی لایه مرزی.....

اینجا در این مثال تیوری و عملی جدا نمیکنیم که....سؤال شده چه جوری میشه این سیسیتم رو به حال اولش برگردوند

اشتباه نکنید دوستان اگر میگیم فرایندی برگشت ناپذیره معنیش این نیست که عمرا نمیشه برش گردوند بحال اول بلکه ""به خودی خود" قابل برگشت نیست وگرنه خیلی از فرایند ها رو خیلی راحت میشه برشگردوند خیلی راحت.

فنجان چای رو دوباره میشه داغش کرد اما مستلزم انجام کار هست(الکتریکی)روغن و آب که که باهم قاطی میشن رو میشه تو آزمایشگاه از هم جدا کرد.....و....

اما چیزی که جای بحث داره اینه که اگه تست در صورت سؤال ذکرمیکرد اختلاطی در این فرایند انجام نمیشود اون وقت ازبین گزینه های 1 یا 2 کدام درست می بود؟

ون وایلن پاراگرافی داره که در زیر اسکنش رو میبینید و کمی متناقضه 

 

دو قاشق استیل یکی 60 درجه یکی 50 درجه به هم وصل میکنیم،دمای تعادل مثلا بشه 55

خب اگه کار از محیط روی سیستم(متشکل از دو جسمی که تبادل گرما کردن با هم) انجام بدیم و گرما از سیستم به محیط انتقال پیدا کنه(مفهوم تبرید)

اونوقت مثلا قاشقی که در ابتدا 60 درجه بوده هرگز به حال اولش در نمیآد.....

اما اگه گرما از قاشقی که در ابتدا سردتر بوده و حال شده 55 بگیریم و بدیم به اونیکه اول 60 بوده (توسط تبرید)اونوقت همه چیز به حال اولش برمیگرده ،یعنی

با انجام کار روی یک قاشق و دفع گرما به قاشق دیگه سیستم به حال اول درومده.

حالا چرا در این پاراگراف آقای ونوایلن اینطوری گفته موضوع کمی قامضه توضیحش با دوستان...در واقع اگر  ونوایلن در پاراگراف بالا نمیگفت گرما به محیط انتقال پیدا میکنه من مشکلی نداشتم باهاش...اما با این بیان داستان کمی متناقضه..


نظرات 4 + ارسال نظر
سپیده یکشنبه 22 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 06:00

در مورد سوالتون نمیدونم درست منظورتون رو متوجه شدم یا نه!
قاشق دوم که گفتین همه چیز ب حال اولش بر میگرده یعنی چی؟
وقتی از جسم سرد به جسم گرم گرما انتقال بدیم دمای جسم سرد هم کمتر میشه مثلا میشه 52 هیچ چیز ب حال اولش بر نمیگرده....
اگه پمپ حرارتی و یخچال را کنار هم بذاریم کاملا دو مثال شما مشخص میشه هر دو سیستم کاریشون یکی اما هدف پمپ گرم نگه داشتن منبع دما بالاست،و یخچال سرد نگه داشته منبع دما پایین
منظورتون همین بود؟!؟
هیچ تناقضی با گفته ون وایلن نیست درست گفته
اگه منظورتون همین بوده اگه خواستین با شکلش کامل میتونم توضیح بدم
اینکه گفتین 1 درست یا 2،من هنوز میگم 2 اما این سوال برای من خیلی خیلی جای بحث داره
مثل سرعت فراصوت برای گلوگاه سوال سیالات بود،این رو هم کامل بررسیش میکنم هر وقت ک شد حتی شاید بعد از کنکور

مهندس
قاشق شماره یک اول بوده 60 شماره 2 بوده 50 حالا به هم وصل میکنیمشون هردو میشن مثلا 55
خب حالا نمیشه با تبرید از قاشق شماره 2 به حد 5 درجه تبرید کنیم و گرما بدیم بدیم به قاشق شماره 1؟؟؟؟؟؟
وسپس تبرید رو متوقف کنیم؟؟؟؟اونوقت دو قاشق بروز اولشون بر نمیگردن؟ا

سپیده یکشنبه 22 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 06:02

اول اینکه ممنوم بابت توضیحات و...
بعد،با اینکه طولانی گفتم که منظورم را برسونم مثل اینکه اصلا موفق نبودم
مرسی که اسکن کردین قسمت اول رو برای من اما از کودکی !بعد از الفبا این رو یادمون دادن که میشه مواد رو جدا کرد منظورم را بد رسوندم
من از طرف خودم در مورد قسمتی ک قرمز کردین بگم،منظور من این بود که هیچ فرایندی کاملا برگشت پذیر نیست مثل راندمان که محال صد در صد باشه وگرنه همه تلاش بر اینه ک کاری کنن فرایندها برگشت پذیر بشن
(این کامنتم قبل از اون یکی ارسال کرده بودم اما ارسال نشد،ب خاطر همین بعد دوباره فرستادم)

سپیده دوشنبه 23 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 19:15

امروز در مورد اینکه چرا گفته شده گرما به محیط انتقال پیدا میکنه پرسیدم
(از کسی که ترمو ۱باش داشتم)
در جواب گفتن همیشه همیشه انتقال حرارت بین سیستم و محیط وجود داره مگر اینکه سیستم را عایق کنند که اینجا حرفی از عایق زده نشده
گفت تناقضی نیست انتقال حرارت بین دو جسم انجام میشه اما ب محیط هم گرما داده میشه
نمیدونم شما قبول دارین این حرف را یا نه
(قرار شد بعدا بیشتر توضیح بدن...)

جالبه بهش فکر کرده بودم
اما اگه بحث اینه خب در مرحله اول که دو جسم دارن بهم انتقال گرمامیدن محیط متاثر میشه...چون سیستم عایق نیست...
در کل گمان میکنم حرف کاملا درستی باشه چراکه قاشق 60 درجه و50 درجه بالاخره در یه محیطی هستن مثلا اتاق 25 درجه و ناخوداگاه انتقال گرما بمحیط هم داریم چون صحبتی از عایق نکرده .درست این جوابی بود که منتظر بودم که یکی باهام هم عقیده شه که خب خوشبختانه یک استادترمو همچین حرفی زده.بسیار عالی خانوم مهندس،ایشالا همیشه اینجوری فعال باشین و دنبال اشکالاتونو بگیرین تا رفع شن.
خیلی لطف کردین.ممنونم.

سپیده سه‌شنبه 24 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 02:37

خواهش میکنم کاری نکردم
من از شما ممنونم
در مورد قاشق اول که گفتین برنمیگرده ب حالت اول اون هم برمیگرده وقتی کار میگیره مثل حالت دوم میشه که میتونیم برش گردونیم....

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.