X
تبلیغات
رایتل

آموزش گمبیت فلوئنت-جریان حول استوانه-1

علی راد شنبه 7 مرداد‌ماه سال 1391 @ 16:39 چاپ

دانلود pdf  پست زیر

آموزش گمبیت فلوئنت-جریان حول استوانه-1

این آموزش در 4 قسمت تقدیم شما میشه. 

قسمت اول:  تولید هندسه با گمبیت

قسمت دوم: مش در گمبیت

سوم و چهارم: مربوط به فلوئنت

این پست مربوط به قسمت اول است.

هدف تولید هندسه زیر است:

شکل فوق تشکیل شده از دایره به عنوان استوانه ی ما (بدون بعد سوم) و مستطیل منهای دایره، به عنوان منطقه ی محاسباتی ما.

حلگر رو انتخاب کنید

Solver > FLUENT 5/6

ابتدا نقاط رو وارد می کنیم طبق شکل  هدف باید12 نقطه ایجاد کنیم.

مسیر زیر برای ایجاد نقاط

Operation Toolpad > Geometry Command Button > Vertex Command Button > Create Vertex

Label

X

Y

Z

A

0

0

0

B

0.5

0

0

C

0

0.5

0

D

-0.5

0

0

E

-5

0

0

F

-5

5

0

G

0

5

0

H

20

5

0

I

20

0

0

J

20

-5

0

K

0

-5

0

L

-5

-5

0


بعد لبه ها (خطوط) رو ایجاد می کنیم طبق شکل هدف باید12 لبه ایجاد کنیم(اتصال هر دو نقطه میشه دو خط یا دو منحنی)

مسیر زیر برای ایجاد خطوط(می تونه خط صاف باشه، می تونه دایره یا منحنی باشه)

Operation Toolpad > Geometry Command Button > Edge Command Button > Create Edge

برای ایجاد دایره، مسیر شکل زیر

 

از بالا گزینه سوم یعنی Circle  رو انتخاب کنید تا قسمت زیر نمایان بشه

 

 Center(مرکز) نقطه ی A  باشه

B , C هم به عنوان End-Points

بعد Apply کنید تا دایره تولید بشه.

حالا تقسیم دایره: 

چرا تقسیم دایره؟ برای تولید دو صفحه نیاز داریم اینگونه باشد.

مسیر در شکل زیر هست

 

قراره چکار کنیم؟: یه دایره داریم می خوایم تقسیم کنیم به دو نیم دایره و اون هم به کمک یک نقطه مرجع(یعنی مرحله دو در شکل فوق) که نقطه ی مرجع ما اینجا D  هست(یعنی مرحله 3 در شکل فوق). پس اول باید دایره(به عنوان یک لبه یک خط و در واقع تنها خطی که تا الان انتخاب کردیم) رو انتخاب کنیم(یعنی مرحله 1 در شکل فوق)

در نهایت مرحله 4

حالا ما دو لبه داریم.

حالا بقیه لبه ها که همشون خطوط صاف هستن: دیگه شکل و مسیر رو نمیذارم(اگه در این مورد مشکل دارید آموزش های قبلی گمبیت که در مورد ص تخت و لوله بود، به شما کمک می کنه)

و در نهایت وجه(صفحه) رو تولید می کنیم که طبق شکل هدف تعداد صفحات 2 تا است.

face1 میشه مجموع لبه های DE, EF, FG, GH, HI, IB, and BCD

face2 میشه مجموع لبه های  DE, EL, LK, KJ, JI, IB and  BMD

دیگه شکل و مسیر رو نمیذارم(اگه در این مورد مشکل دارید آموزش های قبلی گمبیت که در مورد ص تخت و لوله بود به شما کمک می کنه)

الان دقیقا باید فهمیده باشید که چرا دایره رو تقسیم کردیم. اگه سوالی در مورد اینکه چرا هندسه ی هدف ما آنگونه بود و چرا در فلان مثال،پروژه...از هندسه دیگر استفاده کردن ووو در قسمت نظرات بپرسید.


دیدگاه های این نوشته : 3
ایران ALI
چهارشنبه 8 آذر‌ماه سال 1391 , ساعت : 21:43
خیلی دمت گرم.کارت بیسته.
امتیاز: 1 0
دوشنبه 22 تیر‌ماه سال 1394 , ساعت : 06:26
سلام .
من یه استوانه سه بعدی درون یکمکعب با ابعاد بزرگ دارم و منطقه محاسباتی من فضای بین مکعب و و استوانه است . وقتی از مش حجم استفاده می کنم خود به خود همه جا را به یک اندازه مش میزنه . من هدفم اینه که سطح استوانه و اطرافش مش ریزتری بخوره و هر چه دورتر میشیم از سطح مش هم بزرگتر بشه.ممنون میشم اگه راهنمایی کنید.
امتیاز: 0 0
پاسخ:
ایمیلتون رو چک کنید
دوشنبه 22 تیر‌ماه سال 1394 , ساعت : 13:09
سلام ، ممنونم از فایل هایی که فرستادین واقعا جواب بسیاری از سوالامو گرفتم .
ولی همون جور که واقفید مساله به دلیل مایل بودن سه بعدی میباشد و مشکل بزرگ من اینجاست که این مایل بودن را در فضای گمبیت و فلوِءنت چگونه در نظر بگیرم تا متغیر باشد . مثلا تغییرات ناسلت بر حسب زاویه را چگونه به دست بیاورم .
امتیاز: 0 0
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.