مدیریت زمان و مهندسی مکانیک
مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

رتبه 11 آزمون کارشناسی ارشد صنایع

 از مهرماه شروع کردم اما از نتیجه هم راضی بودم

مصاحبه شونده  :  محمد ایمانلو - رتبه 11 آزمون کارشناسی ارشد صنایع
موضوع مصاحبه : مهندسی صنایع - مهندسی سیستم
خلاصه  :  قصد داشتم که از تابستان شروع کنم و کلاسهای آقای زاهدی سرشت را هم آمدم ولی نتوانستم که مطالعه برای کنکور را از تابستان آغاز کنم و در واقع از مهرماه شروع کردم ولی نتیجه ام قابل قبول بود.

طبق روال سایر مصاحبه ها، خودتان را معرفی کنید.

من محمد ایمانلو هستم، متولد تبریز، در آزمون سراسری با رتبه 783 منطقه 1 در رشته مهندسی صنایع دانشگاه تهران پذیرفته شدم  و امسال نیز رتبه 11 آزمون کارشناسی ارشد صنایع را بدست آوردم . تا پایان تحصیلات متوسطه در تبریز بودم ، اکنون نیز خانواده من ساکن همان شهر هستند .

در دوران دانشجویی فعالیت خاصی انجام می دادید؟

بله در دوران دانشجویی فعالیتهای غیر درسی زیادی را به همراه دوستانم انجام داده ام، راه اندازی انجمن علمی مهندسی صنایع دانشگاه تهران، برگزاری چندین نمایشگاه ، کلاسهای آموزشی  ISO ، MSProject و .. ،  انتشار مجله علمی از جمله این کارها بود.

بین دروس دوره کارشناسی، چه دروسی مورد علاقه شما بود؟

O.R ، کنترل موجودی، مدیریت کیفیت و آنالیز تصمیم گیری
از چه زمانی مطالعه کنکوری خود را آغاز کردید؟

من قصد داشتم که از تابستان شروع کنم و کلاسهای آقای زاهدی سرشت را هم  آمدم ولی نتوانستم که مطالعه برای کنکور را از تابستان آغاز کنم و در واقع از مهرماه شروع کردم ولی نتیجه ام قابل قبول بود.

نحوه مطالعه شما چگونه بود؟

در پاییز با توجه به اینکه درس های خود دانشگاه هم بود ، من روزهای شنبه تا سه شنبه را بیشتر به این درسها اختصاص داده بودم، و در  روزهای چهارشنبه تا جمعه هم که تعطیل بودم برای کنکور می خواندم. در این روزها هم به طور میانگین حدود 5 ساعت در روز مطالعه داشتم. این روند تا اواسط بهمن ماه ادامه داشتم، در آن زمان احساس کردم که چیزهایی را که باید بخوانم خوانده ام و بقیه وقت خود را به تست ها اختصاص دادم.

روزهای آخر چند ساعت را به این امر اختصاص می دادید؟

تقریبا کل روز صرف تست زدن می شد.

در آزمون های آزمایشی هم شرکت می کردید؟

بله ، البته در آزمون های نصیر نه، ولی در آزمون های موسسه دیگری شرکت کردم ، گرچه شاید به خوبی از آزمون ها استفاده نکرده باشم چون با آزمون ها پیش نمی رفتم ولی شرکت در آزمون ها باعث آماده شدن برای آزمون اصلی می شد. نتیجه آزمون هایم هم گرچه خوب نمی شد ولی برایم اهمیت نداشت زیرا به عقیده من سوالات آزمون آزمایشی به سبک استاد همان درس طراحی شده بود و نمایانگر کاملی از آزمون نبود و قاعدتا باید کسانی که در کلاسهای آن استاد شرکت می کردند بهتر به تست ها جواب می دادند ولی همان طور که گفتم شرکت در این آزمون ها برایم مفید بود.

چه منابعی را مورد مطالعه قرار دادید؟

زبان عمومی: تافل ، 504 لغت

تحقیق در عملیات: بازار، حل تمرین بازارا، جزوات آقای زاهدی سرشت و آقای دکتر عشقی (استاد دانشگاه شریف)، کتاب تست سنجش تکمیلی

آمار  و احتمال:کتاب آقای دکتر اخوان نیاکی + حل کردن مسائل این کتاب، کتاب آمار شلدون راس (4 فصل اول) + حل کردن تمرین های این 4 فصل، کتاب لیبرمن،حزوه آقای دکتر گائینی، جزوه آقای اشراق،کتاب تست پردازش

طرح ریزی: جزوه آقای دکتر توکلی مقدم، جزوه آقای دکتر اشجری، کتاب تست راهیان ارشد

 

کنترل موجودی:جزوه آقای دکتر حجی (استاد دانشگاه شریف)، جزوه آقای پورسعیدی

جزوه تست آقای پور سعیدی

با تشکر از اینکه وقت خود را در اختیار ما قرار دادید. برای شما آرزوی موفقیت می کنیم. 

منبع: سایت نصیر