مدیریت زمان و مهندسی مکانیک
مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

توانایی استفاده از فرصت

در رابطه با توانایی ما برای استفاده از فرصت ها باید بگم که بیشتر آدم ها یاد گرفتن که به جای فرصت سازی،فرصت سوزی بکنن.مفهوم حرفام رو در قالب یک داستان میگم،اگرچه مصداق داستان واقعی نیست اما مهم جان مطلب هستش که با برداشت های متفاوت میشه نتیجه های متفاوتی ازش گرفت! 

  

 فرشته ای از آسمون میاد پایین پیش یک مرد و بهش میگه که سه تا فرصت داری که هر خواسته ای که داشته باشی برآورده میشه.  

وقتی زن مرد فهمید به اسرار و خواهش شوهرش رو راضی کرد که یکی از اون سه آرزو رو برای اون خرج کنه و دوتای دیگه رو برای خودش نگه داره. آرزوی زن این بود که زیباترین زن شهر بشه. مرد آرزو کرد و برآورده شد.زنش اونقدر زیبا شد که مردم دسته دسته برای دیدنش میومدن.تا مدتی وضعیت همین طوری ادامه داشت تا اینکه مرد و خانواده زن از اوضاع موجود خسته شدن.آسایشی براشون باقی نمونده بود.مرد که خسته شده بود ناخواسته گفت:زن الهی جونور(جانور!) بشی که خسته ام کردی... حرف مرد تموم نشده بود که ،زنش... 

 این بار مردم از در و دیوار پایین میومدن برای دیدن زشت ترین مخلوق! 

 آخرش؟!  

مرد مجبور شد آرزوی سوم رو هم خرج زنش بکنه تا همه چیز به حالت عادی برگرده..تا بتونن زندگی عادی خودشون رو ادامه بدن!  

نتیجه گیری:1-زن نگیرید2-اگر زن گرفتید به حرفش گوش ندید3-همیشه متعادل باشید  

 

واقعیت امر اینه که بیشتر آدما یاد نگرفتن از فرصت هایی که براشون پیش میاد استفاده بکنن.گاهی وقتا باید تیزبین بود تا فرصت ها رو دید،باید ریزبین بود،باید دقت کرد و امیدوار بود. انتظار معجزه نداشته باشید،اگر فرصت پیش نمیاد خودتون به وجودش بیارید و اون فرصت رو جذب کنید.تلاش کنید تا یاد بگیرید از فرصت های ساخته شده استفاده کنید چون فرصت سوخته به درد جرز لای دیوار میخوره!